wtorek, 28 lutego 2017

Wygrać z cukrem! Etap 1: Przygotowanie



Jak to jest: żyć bez spożywania cukru w tej czy innej postaci?
Jak to jest nie podjechać przed pracą do sklepu, by kupić coś słodkiego do kawki?
Jak to jest: oglądać ulubiony serial, program, talk-show i nie spożyć w przyjemnej atmosferze
z uśmiechem wafelka, czekolady mlecznej, czekolady z bakaliami, eklerka, czy czegokolwiek słodkiego.
Jak to jest: pójść do kina i nie mieć ze sobą czegoś słodkiego?
Jak to jest ... nie poprawić sobie złego humoru czymś (czy raczej CZYMKOLWIEK) słodkim ...

Wiem ja, wie każdy, że cukry proste są serwowane praktycznie we wszystkim co serwują nam sklepy.
Cukry znajdują się nie tylko w Coca-Coli. Wbrew pozorom więcej cukru znajdziemy w produktach, które uważamy za zdrowe i fit!
Nie będę zanudzał opracowaniami na temat zawartości cukrów w żywności, bo jest ich cała masa
i jeszcze wiaderko na Internecie, więc dostęp ma do nich każdy.
Nie chcę rozwodzić się nad różnymi teoriami i dietami redukującymi i ograniczającymi cukier.

Moim postanowieniem jest wytrwać 40 dni bez jedzenia cukru.
Będzie to w zasadzie drastyczne ograniczenie cukrów prostych.
Czas nie pozwala mi na całkowite jego ograniczenie i robienie dosłownie każdego "jedzenia" od podstaw jak choćby robienie własnego makarony czy pieczenie chleba. Choć może z czasem przyjdzie i na to pora :)
Pragnę przede wszystkim przestać jeść, właściwie pochłaniać: słodycze (pączki, drożdżówki, ciastka, czekolady, wafelki, batony itp.), jogurty owocowe, jogurty pitne, napoje smakowe (Coca-Cola, Oranżady itd.) i inne produktu zawierające znaczne ilości cukrów prostych.

Na moim blogu każdego dnia będę przedstawiał swoje postępy. Opowiem co dokładnie ograniczyłem. Przedstawię moje samopoczucie, moje odczucia po braku dużych dawek cukru w organizmie. Będę dalej zgłębiał wiedzę w tym temacie i postaram w racjonalnym stopniu się podzielić tą wiedzą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz